5 december: een grote feestdag

6 december 2019 - Chinsali, Zambia

Zoals in Nederland was ook hier 5 december een feestdag. Naja, eigenlijk moet ik het anders zeggen, wij hebben er een feestdag van gemaakt.

Als eerste hadden we de avond ervoor bedacht om een kleding swap te doen omdat we na 2 maanden onze eigen outfits wel zat zijn. Dus gingen Ilse en ik vanochtend even bij Hannah shoppen. Dit leverde voor mij een hele leuke jurk op, zie foto's en ook voor de anderen was dit een succes. Dus in elkaars kleding konden we de dag goed beginnen.

De ochtend begon met regen wat ons de mogelijkheid gaf om onze gedichten en creaties af te maken. Om 10 uur stond Jonas voor onze deur omdat we afgesproken hadden om naar de Chipoma watervallen te gaan. Dus in de mini-van van een vriend van hem gingen we op pad. De weg was deels off road maar doordat het geregend had waren de kuilen en hobbels nog wat extremer geworden, heel leuk voor iemand die wagenziek is... Maaar gelukkig mocht ik wel voorin zitten, thanks guys. Eenmaal aangekomen waren de watervallen super mooi! Onze tour guide leidde ons de weg naar allerlei verschillende uitkijkpunten waarbij we bij een zelfs in de waterval mochten. Daar zeggen we geen nee tegen! Dus hop, wij onze schoenen uit en met kleding en al de waterval in. Het water was mineraalwater dus daar hebben we ook maar even wat van geproefd en dat smaakte net zoals thuis! Toch weer fijn die herkenning erin. 🌊

Even lachen 😁Op avontuur naar de watervallenBij de Chipoma watervallen!Even poseren met onze kleedjes 😝In de watervallen 🌊

Daarna was het tijd om even thuis bij te komen en onze honger te stillen. En in de avond was het dan zover, pakjesavond! Maar deze keer dus alleen met gedichten. πŸŽ…
Melissa had mij getrokken en had een heel grappig en leuk gedicht gemaakt met als uiterlijk een hele oorkonde! Ook had ze er cadeautjes bij gedaan, kruidnoten, knutselwerkjes van Sinterklaas, Piet en Americo en mocht ik een van haar shotjes FlΓΌgel hebben (die erg lekker was trouwens). Zeker een hele leuke pakjesavond zo bij elkaar! πŸŽ‰πŸ˜

Sinterklaas is ook bij ons langs geweest!

Gedicht van Sint Melissa gekregen πŸŽ…

Gedicht deel 1Gedicht deel 2Gedicht deel 3Gedicht deel 4

Ik heb dus bij de lootjes Hannah, de Belg, getrokken. En aangezien Han heel erg fan is van Thor heb ik speciaal voor haar een SinterThor gemaakt. πŸŽ…πŸ˜

Hannah met haar Thor creatie 😏

En het gedicht voor Hannah ging als volgt:

Beste Hannah,

Sint zat eens te denken,
Wat hij jou dit jaar ging schenken.

Piet was al opzoek naar kado's,
Toen hij erachter kwam dat hij in Afrika zat werd hij heel boos.

Zonder kado moest hij toen door,
Aan zijn gemopper gaf Sint geen gehoor.

Wat moest Sint nu voor jouw gedicht verzinnen?
Helemaal niets schoot hem te binnen.

Gelukkig kwam daar de stoomboot al aan,
En had Piet het rijmwoordenboek klaar staan.

Oh wacht, jij wilde helemaal geen standaard Sinterklaasgedicht?
Bij deze dan echt het begin voor iemand uit het gesticht. ❀️

Liefste Hannie, HANNAH of zoals Melissa zou zeggen Hannaaahhhhh,

Heb je je leesbril trouwens op?
Je bent wel al de oudste van de groep, hΓ© mop?

Je bent de Belg die de groep binnendrong,
Die ook heel goed is in beerpong.

Een meisje wat lief is, bedeesd en stil,
Al snel kwam Sint erachter wie Hannah echt is: sarcastisch, rebels en kil.

Om maar niet te beginnen over je jongensachtige periode,
Want die outfits waren ver uit de mode.

Nu heeft Hannah gelukkig een veel beter gevoel voor mode gekregen,
Zodat ze haar witte huid kan bedekken want die werkt haar nog wel eens tegen.

Eigenlijk is ze net een vampier,
Als ze in het zonlicht staat weerkaatst het licht zo erg dat ze alles verbrandt zoals een malariamier.

Over dieren gesproken, hoe noemde je drop ook alweer?
Waren het konijnenkeutels, speculaas korrels of poepenklets? Al die Belgische woorden doen ons gehoor wel zeer.

Net zoals je zangtalenten die veels te creatief zijn en vol passie zitten,
Als lid van Luna and the dynamites moeten de danspasjes daar natuurlijk wel bij fitten.

Ook is Hannah kampioen in knoeien,
Maar dat ze haar kleedjes vies maakt lijkt haar weinig te boeien.

Hannah houdt zich liever bezig met het vlechten van iemands haar,
Of choco en pizza eten, het liefst is ze daar nooit mee klaar.

In de verjaardagstaart van F.C. Haluna zat ook veel lekkers,
Tegenwoordig eet Hannah ook pindakaas op creamcrackers.

Je vader is helaas meer gesteld op zijn kippen,
Daar kan jij dan ook niet aan tippen.

Heeft Hannah haar gameverslaving misschien van haar vader?
Al is ze de anderen met alle spelletjes nog lang niet nader.

Hannah moest lange tijd door het leven zonder de Nederlandse Γ©n Belgische versie van poepen,
Dus begon ze zich maar vol te snoepen.

Met haar charme betovert ze iedereen want Hannah bezit maar liefst 2 van de 7 schoonheden,
Blauwe ogen met bruin haar Γ©n lange krullende wimpers voeden haar ijdelheden.

De blauwe ogen zijn volgens haar pastel blauw, net zoals haar lievelingskleur,
Daarnaast hebben de Grinch, SpongeBob, Thor en Harry Potter ook haar voorkeur.

Ondanks dat je eigenlijk geen pindakaas lust krijg je van Sint hierdoor 10 points for Gryffindor,
En ookal ben je soms niet te verstaan, je bent wel de leukste Belg die Sint kent and therefore I love you even more.

Liefs,
Sint en haar Zambiaanse pieten

1. Tu madre:
    6 december 2019
    Hee, klinkt als een goed feest! En zo'n lang gedicht ga je nooit meer krijgen. Kan je je kamer mee behangen 😁
    Ook leuke foto's. Handig om met elkaars kleren de waterval in te duiken: kan je ze weer fris inleveren πŸ˜‚
  2. Betty:
    6 december 2019
    Wat een goed plan die kledingswap...heeft je een mooie jurk opleverd. Mooie foto's dames! Klinkt als een gezellig avondje met elkaar. En geen moeite gespaard aan de gedichten te zien. Klasse hoorπŸ€—
  3. Opa en Oma:
    8 december 2019
    Lonne wat een genie ben je met dichten, leuk dat jullie er zo groot feest van hebben gemaakt .En leuke foto's . Nu valt er genoeg water,heel anders als al die droogte. Wij hebben de kerstboom staan, en de stal we hebben niet zo veel zin dit jaar.
  4. Het fantastische zusje:
    9 december 2019
    Hoi hoi, hihi dankje! 😊 Ja, nu valt er zeker genoeg water! Ziet de omgeving er gelijk veel groener uit. Ahh ja leuk de kerstboom, voor de rest lekker rustig aan doen met alles inderdaad πŸ˜‰πŸ˜˜