Van Zambia naar Tanzania ๐ŸŒ๐Ÿ’ซ

23 december 2019 - Arusha, Tanzania

Afgelopen week was het tijd om afscheid te nemen van het dorp en alle lieve kinderen. Tot onze grote verbazing moesten een paar kinderen zelfs huilen toen we afscheid namen! Wij waren er allemaal wat meer coulant onder aangezien we erug uitkeken naar Tanzaniaaaaa. En zaterdag was het dan zover, 12 uur in de bus richting Lusaka. De bus was zoals gewoonlijk hier een uur te laat maar he, dat kon de pret niet drukken. Wat de pret wel kon drukken was het feit dat de enige plekken die nog vrij waren, allemaal de middelste stoel was in een rij van drie veels te kleine stoelen. Dus daar zat ik dan naast een vrouw die niet heel fris rook en een Japanner, letterlijk arm aan arm. ๐Ÿ‘ญ๐Ÿ‘ญ๐Ÿ‘ญ Na 12 uur was ik het dan ook redelijk zat.
Eenmaal in het hostel aangekomen heb ik heerlijk geslapen en kon ik in de ochtend intens genieten van mijn eerste warme douche in 3 maanden! ๐Ÿ›€๐Ÿ’†
Daarna was het tijd om richting het vliegveld te gaan want over een paar uur zou ik papa weer zien!! Dat duurde allemaal wat langer dan gehoopt want ik heb meer dan een uur staan wachten op mijn visum met 100 andere mensen. Niets gaat hier gestroomlijnd of geordend, dus dit natuurlijk ook niet. Geluk bij een ongeluk, mijn backpack lag al op mij te wachten toen ik eenmaal door de douane was ๐Ÿ˜. En toen was het moment daar, ik naar buiten opzoek naar papa, nou zou je zeggen dat hij redelijk makkelijk te vinden zou moeten zijn als een van de weinige blanken hier. Maar pas toen ik hem 'Lonne!' hoorde roepen zag ik paps. ๐Ÿ˜„โค๏ธ
Intussen ben ik dus weer met hem herenigd en zijn we ook alweer naar Arusha, in het noorden van Tanzania, gevlogen. Na 3 lange reisdagen voor ons beide zitten we nu heerlijk op onze hotelkamer en ligt papa heel gezellig naast mij te slapen ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ด.
Maaar morgen gaan we dan wel eindelijk op safari in de Serengeti!!!!! ๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰ Mรฉt een 6 persoonsauto voor ons alleen รฉn een privรฉ chauffeur en kok!! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Ps. Papa is net wakker geworden en hij heeft dus eierkoeken, stroopwafels en marshmallows meegenomen!! ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

Fotoโ€™s

1. Betty:
    23 december 2019
    Heerlijk toch. Geniet ervan hoor. De stroopwafels, de safari รฉn elkaar๐Ÿ˜™
  2. Anneke:
    24 december 2019
    Hรฉ Lonne, ik heb je belevenissen met veel plezier gelezen en de mooie, grappige en ontroerende fotoโ€™s erbij maakten het helemaal compleet. Weer een ervaring โ€˜in the pocketโ€™ , daarvan neem je een volle rugzak mee naar huis straks.
    Geniet van je trip met die leuke broer van me, en hou m tegen als ie zijn kracht wil gaan meten met een rondwandelende leeuw daar in het Serengeti-gebied๐Ÿ˜‰. Liefs, Anneke
  3. Opa en Oma:
    28 december 2019
    Het is een enorme ervaring voor je en ondanks de hinder heb je het toch weer voor elkaar gekregen. Nu nog alle hoogtepunten in Tanzania dan ga je met een voldaan gevoel en enorm veel indrukken aan het nieuwe jaar beginnen. Blijf genieten en goede thuisreis.